Carta d’un creient en Jesús innocent i condemnat al jutge Marchena

450

Manuel Marchena, jutge del Tribunal Suprem,… aquesta és la carta d’algú que intenta ser bon creient en Jesús innocent i condemnat per un sistema polític i judicial injust… carta escrita amb el respecte que els jutges haurien de tractar els exiliats i presos polítics catalans com persones i innocents que son.

1. JESÚS PROCESSAT. Ai, ai… ¡Inhumana presó preventiva! ¡Destrossada presumpció d’innocència! ¡Manipulacions de la caverna mediàtica! ¡Discursos polítics encara avui d’AntonioTejero i de caps de la guàrdia civil i de la policia nacional!…  Vostè, jutge Marchena, sap que Jesús de Natzaret, home bo i just, també és perseguit, detingut, torturat, insultat, processat, víctima de fals testimoni, condemnat i mort pels poders polític i judicial de l’Israel ocupat per la Roma imperial. Aquest Jesús és un referent per a creients i agnòstics al llarg de la història i arreu del món, també a la Catalunya d’avui mes que mai.

2. JESÚS TEM UNA CONDEMNA INJUSTA. El procés de Jesús comença de fet, segons el relat dels Evangelis, amb la seva detenció per un grup armat depenent de les autoritats establertes. El detenen de matinada com si fos un malfactor violent al solitari Hort de Getsemaní. Ai, ai, ¿què volen aquesta gent que truquen de matinada, com passava durant la dictadura franquista que qualificava de violents a gent pacífica, com ara, mentre els exiliats a Europa són tractats com persones lliures, pacífiques i democràtiques? El Jesús innocent tem angoixat que tot acabi en una condemna injusta. L’angoixa és tan intensa que “la seva suor era com gotes de sang caient a terra” (Lluc 22, 43). Els exiliats, presos i perseguits polítics, creients o no, comparteixen aquest sofriment.

3. JESÚS O MARCHENA. ¿Condemnarà el Tribunal que vostè presideix a Jesús de Natzaret com fou condemnat pels covards Caifàs i el governador Pilat amb l’excusa que Jesús havia transgredit  la legislació establerta? ¿Comprèn que la bona gent posats a triar entre el Tribunal Supremo de Marchena o el Jesús innocent opti per Jesús encara que això comporti repressió?

4. ELS JUTGES JUTJATS. Els jutges poden pensar que tenen tot el poder a les seves mans, poder que procedeix del règim monàrquic imposat pel dictador Francisco Franco, el del “atado y bien atado”, facis el que es faci amb la mòmia del sinistre Valle de los Caídos. Però el cristià té la convicció que vostè i el seus companys del Tribunal Suprem seran jutjats, ja ho són ara, pel Déu de Jesús. Benaurances, escena del Judici Final, Parenostre, Magníficat, Paràboles, pregària, accions de Jesús, tot el missatge evangèlic ho deixa molt clar. Déu misericordiós està amb els pobres, els marginats, els calumniats, els perseguits, els exiliats, els empresonats. El Déu misericordiós és just. No ho es com els que ahir i avui es consideren mestres de la llei. Jesús adverteix: “Aneu amb compte amb els mestres de la llei (…) Seran judicats amb més rigor” (Marc 12, 38-40). El capítol 23 de l’Evangeli de Mateu presenta  un Jesús amb paraules molt fortes contra “els mestres de la llei i els fariseus”. Els qualifica d’”hipòcrites”, “guies cecs”, ”estúpids”, “sepulcres emblanquinats”, “plens de maldat”, “serps”, “cries d’escurçons” .

Compartir esta entrada