+ Apunts del llibre “La fe cristiana. Una saviesa oberta al món d’avui”, de Gerd Theissen. Tercer lliurement
21.- Déu es mostra de moltes maneres (…) L’invisible il·lumina les coses visibles des d’una altra dimensió.
22.- La pregària del matí i d’horabaixa acompanyen la fi del món i el seu naixement. En aquest llindar i viu la fe: l’experiència religiosa és experiència de l’experiència.
23.- Una sortida del sol ens mou a donar gràcies a Déu de tot. Una petita tristesa dona motiu de dubtar de tot.
24.- Els rastres de Déu per tot arreu es troben (…) La imatge del Déu amagat fa que ens fem càrrec de la frontera entre home i Déu (…) Jesús parlava de Déu amb imatges i paràboles. Ell mateix fou la imatge en la qual es feu visible l’Invisible.
25.- Només la raó és capaç d’interpretar la fe de manera que sigui respectada per tots aquells qui no en participen (…) El programa de rastrejar raó dins la religió, destapa la seva saviesa amagada i deixa albirar la pau de Déu, que està més amunt que tota raó (…) Així i tot, religió i raó van juntes: qui impugna la raó, impugna alhora la fe.
26.- La nostra raó no pot fonamentar la fe, però pot mostrar: Déu és imaginable quan fracassa el pensament (…) Només l’experiència religiosa converteix la religió en una necessitat (…) com a pregunta de Déu a nosaltres: on ets Adam?
27.- Déu es va fer home, i així l’home esdevé Déu (…) La gràcia suspèn el principi de la moral i dona als homes moralment fracassats un valor infinit
28.- Déu no es cap objecte del món, sinó la condició de l’existència del món (…) Déu no és res del món, ell és el fonament de totes les coses i de llur singularitat; per això ell és l’u i únic Déu
29.- Hem fet Déu com a persona a imatge nostra? O més aviat va ser ell qui ens creà a imatge seva?
30.- Només el simple fet que el matí retorni cada dia, que la vida es desperti en la primavera, fa d’aquest cosmos una pàtria (…) Aleshores és com si un JO escoltés un TU etern