Jesús de Natzaret i la catalana Laura Borràs compareixen respectivament davant el governador romà Ponç Pilat, en funcions de jutge, i davant un tribunal espanyol presidit per Jesús Maria Barrientos (president del TSJC).
2.- El judici contra Jesús de Natzaret és fruit d’un complot entre l’ocupant romà i la cúpula sòcio-sacerdotal jueva. El procés farcit d’irregularitats, falses acusacions, inhumanitat acaba amb l’innocent Jesús sentenciat a mort. El responsable immediat és Pilat, un personatge covard que es renta les mans.
3.- El procés contra Laura Borràs es ple d’irregularitats, vulneracions, filtracions des del començament i és confirma que és un judici polític. Poders polítics, judicials i mediàtics espanyols i d’altres que auto proclamen catalanitat violen el dret democràtic a la presumpció d’innocència de Borràs. La presidenta del Parlament defensa la seva innocència amb el suport sòlid de testimonis documentats i fiables. També recusa a Barrientos que és desautoritzat pels propis jutges que consideren que ha emès resolucions sense la imparcialitat que ha de tenir un bon jutge, imparcial i just. Més fets que mostren el caràcter polític d’aquest procés judicial… La fiscalia que tot ho afina i que depèn del president espanyol (PSOE dels GAL, 155, Catalangate…) demana penes desproporcionades (sis anys de presó i 21 anys d’inhabilitació a Borràs) i realitza pactes a darrera hora amb co-imputats en una maniobra foscaa i a la desesperada per salvar-se a canvi de liquidar cívicament i políticament la independentista Borràs.
4.- Una interpel·lació dirigida a Barrientos. Un policia pot ser un lladre i colpejar ciutadans. Un bomber pot ser piròman. Un mestre pot ser pederasta. Un periodista pot ser manipulador. Un metge pot matar pacients. Un jutge por ser injust. ¿Ho admet tot això? ¿Qui jutjarà els jutges injustos que dicten sentències injustes i que causen mal a persones justes i innocents? Si hi ha jutges injustos, ¿que s’ha de fer amb ells? ¿Ascendir-los?¿Condecorar-los?¿Apartar-los del sistema judicial?¿Res?
5.- Ha de prevaldre el sentit democràtic i l’esperança que la sentencia injusta d’un jutge injust sigui revisada per una instància superior de l’aparell judicial espanyol. I sobretot, tenint en compte que l’aparell judicial espanyol està desacreditat, cal esperar i treballar per tal que qualsevol sentencia injusta de qualsevol jutge espanyol sigui revisada per la justícia europea.
6.- Tan de bo el jutge injust sigui acusat per la seva pròpia consciència i no dormi mai mes en pau. Tan de bo que els cristians i les persones de bona voluntat s’adonin que el missatge evangèlic de Jesús pot jugar un paper radicalment humà i alliberador. Segueixen alguns apunts neotestamentaris… Jesús va referir-se amb paraules molt dures als mestres de la llei. Els va qualificar d’hipòcrites, guies cecs, estúpids, sepulcres emblanquinats, plens de maldat, serps, cries d’escurçons (Mateu, 23). Mateu, 26 relata: “Tot el Sanedrí buscava una falsa declaració contra Jesús per fer-lo morir, però no en van trobar cap, tot i que es van presentar molts falsos testimonis”. Jesús diu als jutges i mestres de la llei: “Caurà damunt vostre la sang de tots els justos vessada arreu de la terra”,
7.- Apunt final. Un embarbussament fruit del sentiment i de la convicció del poble català a favor de la llengua, la cultura, la llibertat, la justícia, el civisme val la pena tenir-lo en compte: “Setze jutges d’un jutjat mengen fetge d’un penjat i el penjat era un bon metge, que per heretge havien condemnat (…) Setze jutges d’un jutjat mengen fetge d’un penjat. Si el penjat es despenja, es menja els setze fetges dels jutges que l’han penjat (…) Setze jutges d’un jurat mengen fetge d’un penjat. Si el penjat es despenja, els setze jutges del jutjat no podran menjar fetge del penjat”.