El clam d’empresonats i exiliats sacsegen les consciències (Bíblia i Catalunya)

422

Llegir la Bíblia sintonitzant amb el propi entorn, Catalunya, deixant-ne constància cristiana i cívica. Així ho fa fra Jordi Cervera, dels Caputxins de Sarrià, en el seu molt bon llibre “Els empresonats i exiliats de la Bíblia” (Publicacions de l’Abadia de Montserrat) en una molt interessant conversa amb la periodista Mireia Rourera (ElPuntAvui) que la titula “A la Bíblia, els exiliats i els expresonats són els bons”.

2.- Segueixen alguns apunts del llibre i de la conversa periodística… “El llibre vol sacsejar consciències i fer un clam, si es vol subtil, des dels àmbits eclesials a una realitat de país i catalana (…) Explica les històries de personatge bíblics, com Jesús entre altres, que han passat per la presó o l’exili perquè han desafiat el sistema social, polític i religiós establert (…) Emfatitzant amb les vicissituds dels personatges bíblics il·luminen esperançadament les nostres”.

3.- “La Bíblia avui continua interpel·lant les consciències i no pas neutralitzant-les. La Bíblia despulla hipocresies, proclama injustícies, desvetlla i sacseja consciències, assenyala amb el dit l’arbitrarietat dels poderosos”

4.- “A Sarrià, poc després dels empresonaments dels polítics i de l’exili d’una altra part dels polítics independentistes, es va iniciar un grup de pregària que cada dimecres és fidel pregant per tots ells. Cada dimecres! Això es significatiu. És una feina discreta que no surt als mitjans, i per això hi ha gent que es pensa que l’Església no diu res (…) En les meves homilies sempre hi he anat fent referència i he introduït petit apunts sobre els fets polítics que passaven a casa nostra. Quan hi havia empresonaments, quan hi ha haver el judici… jo feia una relectura dels textos de la missa dominical amb petits i discrets accents (…) Això mateix és el que he procurar en el llibre… Volia compartir, patir interiorment, el procés dels empresonats i exiliats. En el llibre jugo molt amb el llenguatge penitenciari”.

5.- “Tots els empresonats i exiliats de la Bíblia viuen l’empresonament i l’exili fruit de les arbitrarietats dels qui exerceixen el poder (…) Aquests personatges empresonats i exiliats son els bons de la pel·lícula, son els protagonistes de la història bíblica (…) Els vençuts, els derrotats, els humiliats, acaben guanyant (…) La presó, el judici, la humiliació, la revenja… Tot això s’ha de poder convertit en bons fruits”.

 

Comparteix aquesta entrada


Comparteix aquesta entrada