La matança d’un centenar de cristians pakistanesos mereix una plegària perquè han estan assassinats el Diumenge de Pasqua pel fet de ser cristians.
1. Els cristians són minoria al Pakistan. La minoria més pobre i menyspreada. Són conversos de les castes més baixes. Afirmar que ser cristià és propi de la classe rica i dominant és un mite demagògic de certa progressia occidental, tipus Ada Colau/Jaume Asens. Recitar a l’Ajuntament de Barcelona el Parenostre de Jesús de Natzaret en record solidari amb els nombrosos cristians pakistanesos assassinats és, com a mínim, tan just, digne i respectable com recitar el Mare nostre, de Dolors Miquel, com es va fer en el lliurement dels Premis Ciutat de Barcelona.
2. Ara el jutjat d’instrucció 26 de Barcelona obra diligències contra Dolors Miquel pel recitat de la seva poesia després de la denuncia interposada per la Associación Española de Abogados Cristianos. La poetessa escriu un tuït: “Els cristians van per a mi, Per què? No saben llegir o què?”. Un tuitaire que és confessa cristià li contesta: “Un cristià ha de respectar el teu Mare nostre, i espera que tu respectis el Pare nostre de Jesús. Jesucrist no et persegueix”.
3. En una de les versions evangèliques sobre la Passió d’aquesta Setmana Santa, la de Mateu, hi ha un episodi en que Jesús deixa clar que no s’ha d’utilitzar cap violència, encara que sembli justificada, per defensar l’Evangeli. Explica que molta gent amb espases i garrots, de part dels grans sacerdots i dels notables del poble, anaren a Getsemaní a cercar a Jesús. Diu el text (Mateu 26, 50-53): “Llavors s’abraonaren sobre Jesús i el detingueren. Però un dels qui anaven amb ell (que segons l’Evangeli de Joan era Simó Pere) posà la mà a l’espasa, la desembeinà i, d’un cop, tallà l’orella al criat del gran sacerdot. Jesús li diu: Torna l’espasa a la beina, que tots els que empunyen l’espasa per l’espasa moriran. ¿Et penses que no puc demanar ajut al meu Pare? Ara mateix m’enviaria més de dotze legions d’àngels”.
4. Conclusions. Jesús veuria bé que la seva plegària del Parenostre fos recitada en record dels cristians pakistanesos assassinats. Jesús està en contra d’utilitzar la força i d’anar als tribunals per contrarestar un hipotètic atac, el poema Mare nostre, contra la seva persona. Jesús diria a Dolors Miquel: “Jo t’estimo. Tu m’estimes?”
Diàleg posterior.
-Dolors Miquel. “Els cristians van per a mi. Per què? No saben llegir o què?”.
-Oriol Domingo. “Un cristià ha de respectar el teu Mare nostre, i espera que tu respectis el Parenostre de Jesús. Jesucrist no et persegueix”.
-Dolors Miquel. “Jo tampoc persegueixo a ningú, i respecto Jesús i els cristians. Són coses diferents. El meu poema no és una oració, tampoc”.
-Oriol Domingo. “El Parenostre de Jesús és un poema i alhora una oració. Sembla que alguns que es diuen cristians no l’entenen ni practiquen”