Mariano Rajoy, Pedro Sánchez, Pablo Iglesias i Albert Rivera han de recórrer al Tribunal Constitucional contra el Nadal de Jesús. El Nadal cristià implica pensar i actuar de manera subversiva i inconstitucional.
1. El naixement de Jesús (Mateu 2, 1) a Betlem de Judea és subversiu i inconstitucional perquè te lloc a la intempèrie entre uns pastors indocumentats i sense sostre. Jesús neix al marge de les institucions legalment establertes. Al marge dels poders polític i religiós. Lluny dels palaus on resideixen les autoritats de l’ocupant romà i del col·laboracionista jueu. Lluny del temple. Lluny de la Zarzuela, de la Moncloa, del Congrés, del Senat, del Tribunal Constitucional, del Valle de los Caídos i d’un ampli sector de la Conferència Episcopal Espanyola.
2. La fugida de Jesús i dels seus pares Josep i Maria a Egipte (Mateu 2, 13) es subversiva i inconstitucional perquè representa desafiar i desobeir les ordres d’Herodes, el rei legalment establert. Herodes, en coherència amb aquesta legalitat, ordenà la mort dels nens menors de dos anys perquè ningú pogués mai en el futur posar en perill la seva autoritat.
3. El Magnificat (Lluc 1, 46) o càntic de Maria, embarassada de Jesús, amb motiu de la visita a la seva parenta Elisabet també embarassada, es subversiu i inconstitucional. No pot qualificar-se d’altra manera aquest text del càntic dirigit a Déu: “Les obres del seu braç són potents. Dispersa els homes de cor altiu, derroca els poderosos del soli, i exalta els humils. Omple de bens els pobres, i els rics se’n tornen sense res”.
4. El cant dels àngels (Lluc 2, 1), encara que fos una descripció metafòrica o poètica, també és subversiu i inconstitucional. El cant posa a Déu per sobre de l’autoritat del rei. “Glòria a Déu a dalt del cel, i a la terra pau als homes que ell estima”.
5. I pensant sobretot en Catalunya, el Tribunal Constitucional hauria de declarar subversiu i inconstitucional un altre text evangèlic vinculat al Nadal de Jesús. Es tracta de les nombroses referencies a les estelades. Un exemple (Mateu 2, 1 i 9-10). “Vingueren uns savis d’Orient i preguntaven: ¿On és el rei dels jueus que ha nascut? Hem vist sortir a l’Orient el seu estel i venim a adorar-lo (…) I es posaren en camí. Llavors l’estel que havien vist sortir a l’Orient començà a avançar davant d’ells, fins que s’aturà damunt el lloc on era l’infant. L’alegria que tingueren en veure l’estel va ser immensa” .