El Banco Santander va comprar el 28 de gener les portades d’Abc, La Razón, El Mundo, El País, 20 minutos, El Periódico i La Vanguardia. Els exemplars anaven encapsulats dins d’un anunci del banc a quatre pàgines. Això és una qüestió d’ètica periodística. L’opinió generalitzada a les xarxes socials és que els diaris encaputxats pel poder finan ces perden credibilitat.
@Jaume Guillamet. “Enfundats en el gran anunci d’un banc, avui els grans diaris tornen a vendre la seva imatge informativa”.
@Magda Oranich. “Avui al kiosk deixen clar qué pots escollir i qui mana a la premsa. Brutal”.
@Angel Calleja. “¿Ara enteneu per què la premsa publica en espai petit les noticies dolentes sobre el Banc Santander?”.
@David Messeguer. “Desprès ens preguntem per què la ciutadania fa temps que va perdre la confiança en el periodisme”.
@Ruben Sánchez. “Avui el Santander decideix les portades de les principals capsaleres. No hi ha novetats!”.
@Stepahne Grueso. “Crec que el Banc Santander patrocina avui fins i tot el Consell de Ministres”.
@Oriol Domingo. “¿Hi ha algun diari grec que es publiqui amagat sota la funda de l’anunci d’un banc? Un diari encaputxat perd la seva credibilitat (…) Cal que Juliana, Foix, Luna, Puigverd opinin sobre els diaris encaputxats”.
@Sortida per l’esquerra. “La família Botin, segons Podemos, no es casta. Comprar el favor editorial de tots els diaris del país és quelcom molt de demòcrates!”.
@Oriol Domingo. “Hi ha diaris que van sense la funda d’un banc. Honor i credibilitat per aquests diaris: Ara, El Punt Avui”.